Schooltijden

De kinderen gaan op Het Noorderlicht 5 dagen per week van 8.30 – 14.15 uur naar school. Ook op woensdag. Er wordt op school gewerkt met een continurooster waarbij leerkrachten ook de zorg dragen voor de opvang tijdens de lunchpauze.
De schooldeur gaat ’s ochtends open om 8.20 uur open. De leerkrachten zijn ook vanaf die tijd in hun groep aanwezig. Op die manier is er voldoende tijd om de jas en tas op te hangen en eventuele korte vragen te stellen aan de leerkracht.

Om 8.30 uur beginnen de lessen. Er zijn voor ons verschillende redenen om te kiezen voor aangepaste schooltijden. We zullen er een aantal kort noemen:

– 5 gelijke dagen met gelijke schooltijden maken een brede samenwerking met de naschoolse opvang gemakkelijker.
– Kinderen ervaren meer rust en regelmaat door een gelijk dagritme. Dit bevordert de concentratie.
– Voor sommige kinderen is de duur van de opvang, bij de huidige schooltijden, te kort voor uitdagende en aantrekkelijke activiteiten bij de naschools opvang.
– De nieuwe schooltijden beperken ouders minder in de keuze van dagen waarop ze wel of niet werken.
– Tussenschoolse opvang is vaak moeilijk te organiseren op kwalitaief hoog niveau.
Dit zijn slechts een aantal argumenten die voor ons de doorslag gaven om met de aangepaste schooltijden te gaan werken.

Voor- en naschoolse opvang

Junis verzorgt de voor- en naschoolse opvang in het gebouw van het Noorderlicht.

Waar staat Junis voor?

Wij geven ruimte en aandacht aan de ontwikkeling van alle kinderen, zodat zij talenten ontwikkelen. Hoe? We bieden kinderen ruimte en structuur. In zo’n veilige omgeving voelen zij zich uitgenodigd om vooral zelf te ervaren, te bewegen en te onderzoeken. Spelenderwijs verkennen zij hun mogelijkheden.

Wat bieden wij?

In samenwerking met de school kun je gebruikmaken van voorschoolse opvang en naschoolse opvang. De opvangtijden sluiten aan op de schooltijden. De exacte tijden vind je op onze website voor locatie BSO Noorderlicht.  Wil je weten wat de kosten zijn? Met de online rekentool bereken je eenvoudig je netto maandkosten.

Er is van alles te doen!

Bij ons gaat het om samen spelen, groeien en plezier hebben. Speciaal in de buitenschoolse opvang (BSO) werken wij met een eigen goedgevulde activiteitendatabase. Samen met de kinderen maken we een gevarieerd en uitdagend programma, waarin zowel het ‘altijd buiten kind’ zich kan vinden als het ‘ik ben gek op knutselen kind’.

De extra’s van onze locatie BSO Noorderlicht

• Opvang in de school
  • Centrale ligging in de wijk
  • Grote gymzaal
  • Dichtbij natuurspeeltuin Heempark
  • Opvang 4 – 13 jaar

Meer weten van onze locaties en jouw mogelijkheden, bezoek dan hier BSO Noorderlicht Voor meer informatie bel je met onze collega’s van Klantenservice 0172 – 74 58 50 of mail naar klantenservice@junis.nl.